onsdag 26 november 2008

Det finns några....





Det finns några

gula skiftningar

i det gråa

i den tidiga morgonen

i det tidiga

som snart kommer att övergå

till öppen dag

I det tidiga öppnar sig

landskapets konturer

en nyans av en sluttning trycker sig upp

En nyans som låter min blick

söka sig upp

mot det gråa

mot

det svajande

det dämpande

det övergående

där det

finns gula fält

fält som öppnar sig ut över det tidiga

Det finns några

gula skiftningar

som faller

in över sluttningen

in över mig

sträcker sig allt högre upp

mot bergstoppen

mot horisonten

en hylla mot rymden

en platå för vinden

Det aldrig sinande vattnet strömmar ut ur berget

Sipprar ut ur dolda sprickor

Sprider sig ut med ytan

Släpper ut och låter mig

att trampa ned i stigen, trampa ned och möta det

väntande.

Berg möter berg.

Vatten möter vatten

alltid porlande och slingrande

Vatten är jag

jag mot berget

i det porlande

i det flödande

i det släckande

I det tidiga

öppnar sig landskapets konturer

sipprar ut ur dolda sprickor

faller

in över sluttningen

in över mig

och sträcker sig

allt högre upp

JASTProject 2008-11-26

Inga kommentarer: